Jste zde

Evropské autokluby testují: celoročky pod drobnohledem

22/04/2018 - 15:00

Německá společnost ADAC, rakouský klub ÖAMTC a švýcarský TCS zveřejnily výsledky svého společného testu univerzálních pneumatik. Autokluby testovaly devět pneumatik o velikosti 175/65 R14 82/86 T / H. V létě v suchu, na podzim na mokru a na ledu a sněhu v zimních měsících. Zkoušky prováděné v suchých podmínkách přispěly k celkovému hodnocení 15 %, zatímco výkony za mokra a na sněhu/ledu měly váhu 60 % z celkového počtu. Zbylých 25 % představovaly parametry jako úspora paliva (10 %), opotřebení (10 %) a hluk (5 %).

Čtyři pneumatiky – Nexen N'blue 4 Season, Continental AllSeasonContact, Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 a Nokian Weatherproof – získaly hodnocení „Doporučujeme“. S celkovým skóre 2,7 (nižší známka = lepší hodnocení) zvítězila pneumatika Nexen N'blue 4 Season. Testovací tým byl spokojený s jejím výkonem v mokrých podmínkách, nicméně na suchu a na sněhu byl výkon již o poznání horší.

Continental AllSeasonContact, který zaznamenal 3,0 bodu, byl oceněn za úsporu paliva a výkon na sněhu a zejména na mokru. Se skóre 3,3 je model Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 považován za nejlepší pneumatiku na mokru a vykazuje dobrý výkon při zkoušce opotřebení pneumatik. Poslední z „doporučeného" kvarteta, pneumatika Nokian Weatherproof získala skóre 3,4 a byla nejlepší pneumatikou na sněhu.

Ostatních pět pneumatik bylo podmíněně doporučeno. Firestone Multiseason byl oceněn za dobrý výkon v oblasti opotřebení pneumatik, ale vykazoval slabé vlastnosti na mokrých a suchých vozovkách. Maxxis AllSeason AP2 si nedokázal dobře poradit se sněhem, dobré to nebylo ani na suchých a mokrých silnicích. Do pětice patří dále ještě Vredestein Quatrac 5; Hankook Kinergy 4S (H740) a Michelin CrossClimate. 

„Přestože jsou výsledky oproti testům v roce 2016 lepší, nemůžeme dát žádné obecné doporučení, kterou celoroční pneumatiku koupit“ shrnul výsledky testu Friedrich Eppel z ÖAMTC. Motoristé musí vybrat takový model, který odpovídá jejich vlastním požadavkům, protože „teprve po té, co řidič pozná své silné a slabé stránky, mohou být celoroční pneumatiky používány správně a bezpečně."

 

Štítky: