Jste zde

Pirelli number 1 v anketě spokojenosti majitelů pneumatik

16/03/2016 - 09:00

US poradenská a marketingová společnost AutoPacific zveřejnila výsledky pravidelné ankety spokojenosti s jednotlivými značkami pneumatik. I když jde o data ze severoamerického trhu, je zajímavé podívat se na ně podrobněji.

Výsledky ankety jsou založeny na odpovědích 7 784 uživatelů pneumatik, přičemž kritérium "povědomí o značce" pak na dotazování 75 443 respondentů. Po celých pět let, co anketa probíhá, si první dvě příčky stabilně udržují Michelin a Pirelli. Nyní došlo k výměně předních pozic a loňskou jedničku Michelin střídá Pirelli.

Anketa či spíše studie každý rok hodnotí, jak jsou majitelé spokojeni s pneumatikami na základě 17 atributů, od výkonu a trakce až po spotřebu paliva a cenu pneumatiky. Vliv zde má také image značky a vůbec její komunikace směrem ke spotřebiteli. Celkové hodnocení je pak vypočítáváno dle ratingu spokojenosti, ten ukazuje jak spokojení jsou uživatelé daných pneumatik na základě svých potřeb a očekávání. Tento fakt je velmi důležitý, protože něco jiného očekáváte od sportovní pneumatiky a něco jiného od pneumatiky pro dodávku. Jak vysvětluje George Peterson, prezident AutoPacific a autor studie, například majitelé pneumatik Pirelli kladou velký důraz na funkční vlastnosti, jako je výkon při zatáčení a trakce pneumatiky. Velmi důležitá je pro ně také bezpečnost, pověst značky a záruku.

Výsledky ankety za jednotlivé rokyŽebříček je také zajímavý tím, jak se do něj promítají marketingové a propagační aktivity značek. Například Firestone, Toyo a GTRadial se od úvodního ročníku ankety v roce 2013 posunují každý rok nahoru v hodnocení. Podivuhodný je konzistentní posun GTRadial, protože značka má vysoké procento prvo kupujících. Tanto fakt je v rozporu s probíhajícím posilováním značky, protože jak uvádí Auto Pacific, prvo kupující jsou značně kolísaví a mají vysokou míru fluktuace mezi jednotlivými výrobci pneumatik. Ukazují to třeba výsledky značek Nexen, Fuzion a Nitto. GTRadial se ale podařilo zvýšit podíl prvo kupujících v průběhu let (60 % v roce 2015) a nadále stoupají v žebříčku spokojenosti. Naplňují totiž očekávání svých zákazníků po bezúdržbových a spolehlivých pneumatikách za dobrou cenu.

Výsledky ankety 2015

  • Celkový vítěz: Pirelli
  • Top Car značka: Pirelli
  • Top Truck značka: Firestone

Vítězové jednotlivých segmentů:

  • Luxusní vozy: Pirelli
  • Velké vozy: Goodyear
  • Vozy střední třídy: BFGoodrich
  • Rodinné vozy: Michelin
  • Spotovní vozy: Pirelli
  • Kompaktní SUV: Michelin
  • Kompaktní XSUV: Goodyear
  • Velké luxusní XSUV: Hankook
  • Dovávky a minivany: Yokohama
  • Větší užitková vozidla: Firestone

O AutoPacific

AutoPacific je společnost orientovaná na budoucnost automobilového průmyslu, marketingový výzkum a produktové poradenství v oblasti auto-moto. Každý rok provádí vlastní výzkum a vydává velký počet syndikovaných studií z automobilového průmyslu. Firma byla založena v roce 1986 a sídlí ve městě Tustin v Kalifornii.