Jste zde

Vítězné tažení Continental WinterContact TS 860 Evropou

11/10/2016 - 14:00

Nová zimní pneumatika od německého pneu-gigantu sbírá v testech prestižních autoklubů a motoristických magazínů jednu výhru za druhou.

Tato pneumatika nedávno obdržela nejlepší hodnocení v obsáhlém testu německého magazínu Auto Bild. Renomovaný časopis testoval hned 50 zimních pneumatik a Continental WinterContact dosáhly prvenství se slovním hodnocením „vnikající pneumatika bez závad a nedostatků“.

Vysokou kvalitu potvrdila pneumatika také v testu britského magazínu Auto Express, kde byla hodnocena jako pneumatika, které „přináší skvělou kombinaci přilnavosti na mokré i suché vozovce společně se znatelným vlivem na úsporu paliva“.

Britský tester Kom Adams o pneumatice napsal, že vás bezpečně udrží na sněhu a ještě vynikající je na suchých a mokrých vozovkách, tedy v podmínkách, kterým čelí většina britských, a my dodejme, že i českých řidičů.

Společnost Continental je výsledky dalšího nezávislého testu samozřejmě nadšená a okomentoval je Scott Benbow, manažer produktového marketingu holdingu: „V posledních 4 letech dokázala pneumatika Conti WinterContact TS 850 své kvality ve více než 47 srovnávacích testech napříč Evropou. Stala se tak nejúspěšnější zimní pneumatikou naší firmy. Skvělá hodnocení, která se nyní dostávají i jejímu nástupci TS 860, jsou pro nás potvrzením naší snahy o neustálé vylepšování zimních pneu.“

Ve srovnání s předešlým typem aktuální WinterContact TS 860 dosahuje zlepšení 5 % při brzdění na mokrých zimních cestách a její brzdná dráha na ledu je kratší o 4 %. Continental rovněž vykazuje zlepšení v oblasti odvalování sněhu, přilnavost na sněhu i v celkové kvalitě jízdy. Kilometrový výkon a valivý odpor jsou na stejné úrovni, jako má verze TS 850.

Za zlepšením nového modelu WinterContact stojí kombinace nové běhounové směsi a nového dezénu. Směs obsahuje vysoký podíl oxidu křemičitého, který snižuje brzdnou dráhu na mokré vozovce. Další součást směsi – speciální pryskyřice – udržují pružnost celé směsi i při nízkých teplotách, což vede ke zkrácení brzdné dráhy na namrzlých a zasněžených površích.

Pro účinné brzdění na zledovatělé vozovce  přišli inženýři Continental s mechanismem, který nazývají „tekutá drenážní vrstva“. Při brzdění na ledu se pod běhounem vytvoří vodní film, který snižuje celkový objem kontaktní plochy mezi pneu a vozovkou. U nového dezénu je do boku běhounu lisován vylisován další odvodňovací kanál, který umožňuje rychlejší odtok této vody. To opět výrazně snižuje brzdnou dráhu. Další novinkou směrového dezénu je technologie SnowCurve s 3D drážkami ve struktuře, což zase pomáhá k větší přilnavosti pneumatiky na sněhu.

Continental WinterContact TS 860 jsou k dispozici u maloobchodních prodejců od podzimu 2016. Aktuálně se nabízejí v 21 velikostech v průměru od 14 do 17 palců. Pneumatika je hodnocena skórem C pro valivý odpor a hodnocením B v parametru přilnavosti za mokra.

Štítky: Continental